Laatste berichtje voor vertrek - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu Laatste berichtje voor vertrek - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje voor vertrek

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

30 Juni 2005 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieverds,

Tja, zit het er nu toch echt bijna op. Vier geweldige maanden zijn omgevlogen!!! Vier maanden waarin ik zoveel moois gezien, geleerd, geproefd, geroken en gehoord heb dat ik het zelf volgens mij nog steeds niet helemaal besef. Ben ik dit zelf; Karin Jacobs; die dit allemaal meegemaakt heeft?

En ja, hoewel ik Nieuw Zeeland echt wel zal missen is het nu toch tijd om te vertrekken en het vliegtuig te nemen naar een ander land. Jeroenland!! (Dat dit nu toevallig in Australie ligt is dan toch mooi meegenomen)

Wat heb ik de laatste week nog gedaan?
Heb een bezoek gebracht aan Wayne en Yvonne in Mamaku. Leuk om te verblijven bij een maoristel!! We hebben in de regen gewandeld in een geweldig mooi regenwoud. Eigenlijk gaf die regen wel een extra speciaal sfeertje in zo'n regenwoud. Daarom is het zo mooi groen!!!
Daarna zijn we onderuitgezakt in heerlijk warme Thermal Pools!!

Na het weekend ben ik naar de Bay of Islands geweest!! Een ontzettend mooie tocht gemaakt over Ninety Mile beach naar het topje van NZ met de vuurtoren. Met een busje over het strand nog net voordat het vloed was. Sandboarding..... wat is dat? Ik had het nog nooit gedaan of van gehoord. Maar bij aankomst bij metershoge duinen kregen we een soort surfboard in onze handen. Naar de top van de duinen ploeteren en vervolgens met geweldige snelheid naar beneden roetsjen.... Mond dicht heeeeel belangrijk!!! Na een paar keer naar beneden glijden zit het zand echt overal!!!! Vind nu nog steeds halve duinen zand terug in mijn kleren en broekzakken. (Voor de volgende Sandboarders helaas dus niet zo'n hoge duinen....)

In deze duinen lopen zo'n 300 wilde paarden rond. Heb ze helaas niet gezien maar wel verschillende hoefafdrukken op het strand. Deze paarden worden gemiddeld maar 8/9 jaar oud. Waarschijnlijk door het vele zand wat ze binnen krijgen bij het eten van duingras. Dit vond ik een hele logische verklaring. Klinkt misschien zielig maar eigenlijk is het prima zoals het nu is. De paarden houden het aantal op deze manier aardig in evenwicht. Wanneer er veel meer paarden zouden rondlopen zou het te veel schade aan de duinen aanrichten wat weer niet goed is voor andere vegetatie. Mooi he, hoe de natuur zichzelf in balans houdt.

Naar de noordelijkste vuurtoren in Nieuw Zeeland geweest. (Net niet het noordelijkste puntje, wat veel mensen denken, want dat is een ander punt dat 5 mile uitsteekt naar boven)

Volgende berichtje zal in Australie zijn. (Gek idee zeg) Nieuw land, nieuwe ervaringen nieuwe reis!

Heel veel liefs van Karin!!

  • 30 Juni 2005 - 01:15

    Krista:

    Hey Kaat,
    Jammer dat je reis door NZ aan het eind is, maar er staat je weer een heel nieuw avontuur te wachten in Australie. en ik kan je vertellen de avonturen hier zijn ook geweldig. Wel weer heel anders dan NZ. Iig alvast veel plezier gewenst in "jeroenland".
    Liefs van Kris

  • 30 Juni 2005 - 05:47

    Marrie:

    lieve Karin, ja je hebt dit zelf allemaal meegemaakt en via deze website hebben wij allemaal mee kunnen genieten. Dank daarvoor.
    Een avontuur om nooit meer te vergeten en je schoenen zullen nog wel wat meer mooie tochten gaan maken. Veel geluk in het Australische Jeroenland!

  • 30 Juni 2005 - 06:49

    Mart:

    Lieve Karin,

    Leuk om alles vanuit hier te mogen beleven en om te zien wat het je heeft gebracht.Op naar het volgende avontuur.
    papa

  • 30 Juni 2005 - 06:50

    Ingrid:

    Lieve Kaatje!
    Wat kan je het toch mooi beschrijven allemaal! Ik geniet er iedere keer weer van. Moet vaak ook erg lachen om de echte 'Karin-grappen'. Goede reis naar Australië! Een hele dikke knuffel voor jou en voor Jeroen! mama
    p.s. práchtig eerbetoon aan je schoenen!

  • 30 Juni 2005 - 16:06

    Marlon:

    hoi karin!
    Echt fantastische verhalen uit NZ heb ik de laatste maanden gelezen. Ik hoop voor je dat het in Australie (en tuurlijk Jeroenland) net zo gaaf wordt, al twijfel ik daar eigenlijk niet aan!
    Dikke kus Mlon

    P.S. neem je een mooi souvenir mee uit Jeroenland? Ik hoorde dat ze daar hele lieve grote broers hebben? :P

  • 30 Juni 2005 - 18:23

    Annelie:

    Hee lieve karin....het is inderdaad bijna zover en ik moet toegeven dat er een heel speciaal gevoel bijkrijg dat jij en Jeroen dadelijk saampjes in Australie zijn.....ik weet zeker dat dit ook helemaal een land voor jouw is en dat je hier net als ik zo gaat genieten van de lieve mensen, de vanzelfsprekendheid van het 'goed'zijn voor de natuur en het genieten hiervan en.... de algemene relaxtheid (woord bestaat niet maar beschrijft het toch het beste...)Hoop dat ik je nog even spreek! dikke kus Ann

  • 30 Juni 2005 - 19:09

    Lida:

    Kaatje, een hele goede reis. Knuffel Jeroen en geef 'm een lekker zandkusje...

    liefs
    Lida

  • 30 Juni 2005 - 22:18

    Anton:

    Op naar het volgende avontuur. Ik hoop dat het aanhoudend genieten blijft
    Gr,
    Anton

  • 03 Juli 2005 - 06:44

    Beppie:

    Hoi Karin
    Leuk zeg om saampjes met je vriendje in Australie te gaan genieten!Wel ja hoor...dat maakt jouw avontuur helemaal compleet! Geniet ze en laat af en toe wat van je horen want je verhalen zijn geweldig!
    Groetjes Beppie

  • 03 Juli 2005 - 18:33

    Bernadette:

    Lieve Karin, je laatste foto's bekeken en berichten gelezen. Ongelooflijk wat jij allemaal gezien en meegemaakt hebt de afgelopen maanden.Uit betrouwbare bron heb ik begrepen dat jullie elkaar inmiddels gevonden hebben in Sydney.
    Verder genieten dus, maar dan anders!
    Liefs van Bernadette.

  • 04 Juli 2005 - 20:00

    Ton:

    Hoi Karin,
    Ik dacht, ik wil weer eens kijken hoe het met je gaat. Lees ik dat je op het punt staat te vertrekken. Even dacht ik dat je reis erop zat (met het bedankje aan je schoenen), maar niet dus. Wat kan je geweldig schrijven en wat een mooie foto's. Opsturen naar een persburo!
    Dag schat, je bent geweldig.
    Ton

  • 05 Juli 2005 - 10:00

    Betsy:

    Lieve Karin!
    Samen met je moeder zit ik naar jouw mooie foto's te kijken en te genieten.
    Heeeeeeel veeeeel liefs en zoeoeoeoenen!!!! Betsy

  • 06 Juli 2005 - 08:13

    Phil And Marina:

    hi karin, we dont know if you have made it to australia. hopefully you met up with your boyfriend and that is why you havent written your next adventure, or maybe your still kicking tyres looking for the perfect car. Phils been reading some of your stories and translating it into double dutch. hopefully your enjoying ozzie as much as new zealand. We enjoyed having you stay and miss your pancakes happy travelling and Groetjes Phil and marina xxxx

  • 06 Juli 2005 - 19:36

    Nelleke:

    Hoi Karin,

    Ik heb maar zo nu en dan op je site gekeken en voel dan meteen de sprankeling over me heen komen. Wat een heerlijke tijd is dit voor je en via je site laat je er menigeen van meegenieten.
    Nu naar Australië, of misschien ben je er al!
    Nou ik wens je nog veel avonturen en prachtige momenten.
    liefs Nelleke
    ps ik herken je moeders schrijven in dat van jou. Leest zo lekker weg...

  • 06 Juli 2005 - 19:42

    Nelleke:

    Jeetje Karin,
    en nu heb ik de foto's pas bekeken!
    Volgend jaar willen wij met ons gezin een reis gaan maken. Als je dit ziet wil je toch meteen naar NZ...!

    liefs Nelleke

  • 09 Juli 2005 - 10:21

    Martine:

    Hey Karin!

    Wauw ongelofelijk hoe snel jouw laastste 5 weken zijn gegaan! Over job zoeken hoef ik me geen zorgen meer te maken, want heb nu 2 jobs en werk 65 uur p. week. Het is even doorzetten maar volgende maand kan ik dan lekker gaan genieten in OZ. Krijg wel weer de kriebels als ik jouw verhalen lees. Ben blij dat je naar East Cape en mijn "thuis" de B.O.I. bent geweest en dat het leuk was. Heb je nog een koffie gehaald in Paihia? Veel plezier in Australie! Tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2005

Schoonheid!

08 Oktober 2005

Cash!!!

05 Oktober 2005

Gefinished bij Start....

23 September 2005

Het rondje bijna rond...

11 September 2005

Back from Out(back)
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 29711

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: