Sunshine Coast - Reisverslag uit Townsville, Australië van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu Sunshine Coast - Reisverslag uit Townsville, Australië van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu

Sunshine Coast

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Augustus 2005 | Australië, Townsville

Hay lieverds!

Alweer een tijd geleden dat ik jullie bijgepraat heb. Blijf het heerlijk vinden om dit alles te vertellen en de reacties zijn altijd weer kleine cadeautjes op het scherm.
Simpel, eenvoudig maar zooo waardevol.

Weer genesteld in ons autootje zijn we de Sunshine Coast omhoog gereden. (In dikke truien en grommend over de niet toepasselijke naam voor deze Coast...)
Twee dagen hebben we doorgebracht op Fraser Island. Een eiland dat alleen maar bestaat uit zand!!! Meters diep en meters lang. Alsware een enorme zandbank wat over de vele vele jaren is ontstaan doordat zand achter een paar rotsen (het enige gesteente op het hele eiland) is blijven hangen. Natuurlijk groeien er wel bomen en planten op dit eiland want ook op zeer arme grond is de natuur sterk genoeg om te overleven en zich op een geweldige manier aan te passen. Het eiland zijn we rondgereisd met een gids die ons ontzettend veel kon vertellen over de history, nature, wildlife, spannende verhalen, enz, enz. Ook bezochten we een aangespoeld schip wat nog op het strand ligt. Wachtend op zijn langzame wegzakking in het zand wat nog jaren zal duren.
Met een 4WD-bus (wat een absolute MUST was!!!) hebben we een leuke tijd gehad op dit eiland. Door ontzettend mul zand rijden, lopen over mooie zandduinen (Jeroen en ik konden het niet laten even in het zand te spelen en met grote sprongen van de gladde duinen af te springen!!!), geweldige meertjes bezoeken met mooi blauw of groen water. Nee, geen duik in zee genomen. Een hele gevaarlijke stroming en volop haaien....

Na deze trip zijn we met een zeilbootje op zee gegaan en hebben we de Humpback Walvissen gezien. Nee, niet zomaar een visje bekijken maar enorme bakbeesten van wel 10 meter lang (of groter). Net zo groot als het zeilbootje waar we die dag op zaten... Misschien is dit een kans geweest die maar een keer in mijn leven zal zijn. Nou, dan heb ik deze kans optimaal benut. De walvissen kwamen zo dichtbij dat ik er ongeveer 1 a 2 meter vanaf stond. Ze vonden het leuk om rond de boot te zwmmen en waren erg geinteresseerd in ons; miniwezentjes op het dek. Kwamen nieuwsgierig met hun kop uit het water, beetje draaien en het oog laten zien. Af en toe met hun grote vin op het water klappen, eentje vond het leuk om de boot een stukje opzij te duwen (of misschien gewoon zijn rug krabben. Zouden die pokken jeuken??). Waterfontein vlak langs de boot. Geen frisse adem hebben ze.... In de verte zagen we er eentje een hele sprong uit het water doen wat ongelooflijk gaaf was! Hoe kan zo'n enorm beest van duizende kilo's ineens een sprongetje uit het water maken.
Leuk weetje trouwens: een pasgeboren walvis drinkt zo'n 600 liter melk per dag, en groeit ongeveer 3,5 kilo per UUR!!!!! Tja...wat een wereld.
Een pasgeboren walvis van waarschijnlijk een dag of misschien twee dagen hebben we later gezien tijdens het zeilen op Whitsundays. Dit "kleintje" werd omhoog gehouden door zijn moeder.

Op de Whitsundays zijn we drie dagen gaan zeilen. Een ontzettend gave ervaring. We zijn gaan zeilen met een echte zeilboot "The Card" die meegedaan heeft aan de Sydney-Hobart Race en de 83ft Whitbread Around The World Race. We hebben super zeilmomenten gehad. Af en toe gewoon zo schuin op het water dat de ene kant van het dek in het water zat en wij allen aan de bovenkant zaten met onze benen over de rand bungelend. (en goed vasthoudend!!)Soms wel zo'n 45gr. t.o.v. het water. Hele leuke groep hadden we. 's Avonds ontzettend gelachen met leuke kaartspelletjes. Mooie koraalriffen gezien en vele Beauty-vissen tijdens snorkelen.

We hebben afgelopen dagen in Eungella National Park doorgebracht waar we de Platipus gezien hebben!! Oftewel: vogelbekdier!! Een ontzettend bijzonder diertje dat een grap van de natuur zou kunnen zijn. Soort otter met eendenbek en wat wel eieren legt. (Kijk maar op internet voor een leuk plaatje. Foto was moeilijk te maken) Volgens mij komt de Platipus alleen in Australie voor. Want ondanks dat het goede zwemmers zijn is het volgende land toch een aardig eindje hier vandaan. (Nee, en ze behoren dan toch ook weer niet tot de vissen).

Buiten alle activiteiten om spenderen we vele uren in ons autootje om de enorme afstanden in australie af te leggen. (De teller telt al bijna 6000 km.) Een bijzondere manier van reizen! Vaak weten we nog niet waar we die avond zullen slapen, wat we die dag zullen doen of wat onze plannen voor de volgende dag zijn. Leven in het moment, genieten van het moment en kijken wat er op je pad komt. Een goede levensinstelling dacht ik zo.

Dit enorme land kan nog drie weekjes langer van ons genieten! We hebben uiteindelijk besloten om onze terugreis te verlengen. We komen terug op 14 oktober. Jeroen en ik vliegen met een verschillende maatschappij. Ik kom die ochtend dus ongeveer drie uur eerder aan op schiphol maar we komen tegelijkertijd door de douane. We komen dus door de douane om ongeveer 10uur in de ochtend.
Gegevens Jeroen: Flightnr. LH4672 Arrival 9.45u vanuit Frankfurt.
Gegevens Karin: Flightnr. CX271 Arrival 6.40u vanuit Hongkong.

Ja, mijn verjaardag vier ik dit jaar in het buitenland (1 okt.;)). Waar in Australie? Geen idee!

Liefs, kusje en een hele dikke knuffel van Karin

  • 18 Augustus 2005 - 10:01

    Annelie:

    Super super super....lijkt of jullie zo dicht bij zijn, omdat ik weet dat het zo'n mooi stuk is....veel herkenning dus en ik ben echt mee aan het genieten,omdat ik het gevoel van daar nog zo terug kan voelen...heerlijk thanks ! Genietze saampjes kus Ann

  • 18 Augustus 2005 - 15:48

    Mlon:

    hi karin!
    Ontzettend mooie verhalen, en zeker een goede levensinstelling!
    Zeg, is Jeroen al een btje bijgedraaid met z'n groentes snijden?! ;)

    kusj van Mlon

  • 18 Augustus 2005 - 15:59

    Ingrid:

    Lieve Kaatje!
    Iedere keer weer geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt en tegelijkertijd ook nog steeds onwerkelijk! Blijf genieten en als ik je 14 oktober weer kan knuffelen ben je niet meer mijn 23-jarige dochter, maar al 24 jaar!
    Liefs, mama

  • 18 Augustus 2005 - 16:34

    Marrie:

    Hoi Karin,
    Weer zoveel belevenissen in een kort tijdsbestek en iedere keer weer een bijzondere 'natuur'
    ervaring! Ook wij genieten mee en ik verheug me nu al op alle verhalen als jullie terug zijn. Liefs, Marrie

  • 19 Augustus 2005 - 06:56

    Ton:

    Wat heerlijk weer van je te lezen Karin. Die walvissen lijkt me echt geweldig.

    Groetjes, Ton

  • 19 Augustus 2005 - 07:45

    Anne-marie:

    Lieve karin en Jeroen
    Jullie blijven maar nieuwe dingen ervaren!! Volgens mij kunnen jullie er een boek over schrijven. Dat is helemaal in en daarmee kun je de volgende reis maken. Bij genieten van het moment hoort misschien ook een stukje schrijven!?

  • 19 Augustus 2005 - 09:06

    Jeroen:

    Overigens is die mooie schilpad op de eerste foto, nog meegenomen door Darwin!!! vanuit de galapagos. Ze is dan ook al ongeveer 180 jaar oud.

  • 19 Augustus 2005 - 13:01

    Marrie:

    Wauw...wat een prachtige foto's!!!!!

  • 19 Augustus 2005 - 13:37

    Mark:

    hee kaat...
    jij bent bijna klaar met reizen en nu kan ik eindelijk weg.... sorry, na al die mooie verhalen van jou ben ik een beetje jaloers geworden.. dikke kus m.

  • 19 Augustus 2005 - 21:49

    Mart:

    Lieve Karin en Jeroen

    Wat een super mooi verhaal en ook nog echt ook. Ik geniet er van en beleef het een beetje veel mee.
    Liefs papa

  • 21 Augustus 2005 - 10:51

    Bernadette:

    lieve karin, als ik alles zo lees en zie dan is het niet te geloven dat je dit allemaal meemaakt en dat er steeds weer nieuwe ervaringen op je pad komen. Je zou zo denken dat het een keer op is! maar nee, er is meer en meer.Gewoon doorgaan met genieten dus.
    Fantastisch om er steeds iets van mee te maken op deze manier,liefs voor jullie allebei van Sjaak en Det

  • 22 Augustus 2005 - 02:19

    Krista:

    Hey Karin,
    Jullie vermaken jullie ook zeker weer, zie ik. Leuk hoor. Ik heb ook gezeild op de card, was geweldig. Kakadu is inderdaad een aanrader, maar ga zeker ook naar Litchfield. Geweldig met al dat water. Lijkt wel een natuurlijk waterpark. En het weer, dat is heerlijk in Darwin, dus verheug je daar maar op.
    Veel liefs van Krista

  • 03 September 2005 - 08:37

    Hennie En Piet:

    We hebben weer volop genoten van je avonturen en belevenissen Karin.Je bent een echte bofkont dat je dat allemaal mee kan maken weet je dat?Een soort Robinson,... alleen ben je allerminst eenzaam.Hier gaat alles gewoon verder op z'n boerenfluitje.Moet hoognodig weer eens met je ouders gaan buurten,die zullen zo stilaan de kriebels krijgen als het richting 14 october gaat,dus lief Kaatje en Jeroen geniet zo lang het nog kan,en tot schrijfs.Hennie

  • 03 September 2005 - 17:49

    Hennie:

    Ben vanmiddag meteen maar even naar Mart en Ingrid gegaan en hebben heerlijk zitten buurten.Weer als van ouds kei gezellig,dat weet je! P.S Als ik in die auto van jullie kijk{foto} moet ik steeds aan Lisiduna denken....!xxxknuffel Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2005

Schoonheid!

08 Oktober 2005

Cash!!!

05 Oktober 2005

Gefinished bij Start....

23 September 2005

Het rondje bijna rond...

11 September 2005

Back from Out(back)
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 29729

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: