Seacliff History - Reisverslag uit Seacliff, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu Seacliff History - Reisverslag uit Seacliff, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu

Seacliff History

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

26 April 2005 | Nieuw Zeeland, Seacliff

Hallo!!

Dit moet ik jullie echt even vertellen waar ik nu beland ben!

Zit nu in een piepklein dorpje vlakbij zee en in een geweldige omgeving!! Verblijf hier op een plaats waar het ongelooflijk gezellige is!! Gezellige mensen hier, muziek luisteren, lachen, boekje lezen, relaxen, openhaardje, gitaar spelen met de anderen, surfen (!!). Twee dagen geleden regende/ hagelde en stormde het echt enorm!! De wind gierde om het huis. Heerlijk om dan een hele dag voor de openhaard te zitten met een boekje terwijl het buiten hard te keer gaat. Ongelooflijk trouwens hoe snel het weer in NZ kan omslaan.

De plaats waar ik nu verblijf is vroeger een psychiatrisch ziekenhuis geweest. Een ongelooflijke historie zit hier achter elke muur...
In 1879 is het geopend en 1972 werd het gesloten. (NZ historie is erg jong zoals je ziet!!) Het was NZ grootste publieke gebouw!! Er verbleven meer dan 1400 patienten!! De redenen waarom mensen hier zaten waren zeer uiteenlopend: geestelijk zieken; moordenaars; epilepsie; depressie; ouderen; getraumatiseerden; ongehuwelijkt zwangere vrouwen (!).
Reg Mathews verbleef 35 jaar in een isoleercel!!
In 1942 kwamen 37 vrouwen om het leven doordat zij opgesloten zaten in een gebouw dat afbrandde.

Een historie die je toch wel even stil laat staan. Zeker als ik hier over het terrein loop.

Verder heeft de eigenaar ook nog een rare verzameltik; er staan hier meer dan 55 oude niet gerestaureerde auto's. Helaas kan ik niet een kijkje nemen in het gebouw met auto's uit de jaren '20(!), maar de anderen zie je op de foto.

Ook een nieuwe ervaring erbij trouwens: surfen op zee. Heel gaaf!

Donderdag verlaat ik deze plek om weer richting zuiden te reizen. Ben nog niet klaar in mooi zuid-Nieuw Zeeland.

Heel veel liefs Karin

  • 26 April 2005 - 11:22

    Ingrid:

    Ha die Kaat!
    Als ik het goed zie is het surfen zonder zeil?! Dat lijkt me wel een kick en echt iets voor jou om alles te willen proberen!
    Trouwens wel weer een trieste geschiedenis! En dat op zo'n mooie plek!
    Knuffel, mama

  • 26 April 2005 - 12:23

    Kim:

    Hee Kaatje,

    Leuk je net even gesproken te hebben op msn. Nu ben ik tenminste weer op de hoogte van wat je allemaal doet tegenwoordig. En het mooie is dat ik het ook nog eens meteen kan bekijken op deze site. Ik ben nog niet helemaal bij gelezen maar dat ga ik de komende dagen dan maar doen.
    Dikke kus, Kim

  • 26 April 2005 - 14:31

    Mark:

    Aha, snap eindelijk hoe je site werkt.... Moet altijd snel op mijn werk kijken want internet doet het thuis niet meer, heb een virus... Fijn om te horen dat je het zo goed hebt!!! ik geniet zeker met je mee!!! xm.

  • 26 April 2005 - 19:46

    Marrie:

    Wat zullen er tussen deze muren veel tranen gevloeid zijn. Gelukkig denken we nu anders over deze problemen!
    Dan kun je maar beter een auto verzamelen tic hebben dat is wat onschuldiger.
    Zo te zien geniet je met volle teugen en gaat het goed met jou.
    groetjes, marrie

  • 26 April 2005 - 22:24

    Mart:

    Wat gaaf, kun je me zo een auto opsturen?
    Hoe gaat dat met het surfen, staat daar ook riet?

    Veel liefs XXXXXXXXXXXXX

  • 27 April 2005 - 04:06

    Krista:

    Hey Kaat, je hebt het wel weer getroffen daar. Stoer man dat surfen. Ik wil het hier waarschijnlijk ook gaan proberen. Weet niet of dat zo'n succes gaat worden, maar dat zien we dan wel weer. Hier in Sydney is het trouwens heerlijk weer. Zonder hagelstormen!!
    Veel plezier nog in het mooie zuiden van Nieuw Zeeland!!
    Liefs van Krista

  • 06 Mei 2005 - 19:52

    Anton:

    Dat ze dat nog een "psychiatrisch" zkhs durfden te noemen, de term "publiek gebouw" komt realistischer over.
    Leuk te horen dat je zo geniet. Een dag met een boekje bij de open haard, wat kan het 'eenvoudige' leven toch ook heel leuk zijn.
    Liefs, Anton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Seacliff

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2005

Schoonheid!

08 Oktober 2005

Cash!!!

05 Oktober 2005

Gefinished bij Start....

23 September 2005

Het rondje bijna rond...

11 September 2005

Back from Out(back)
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 29723

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: