Secret South Safari - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu Secret South Safari - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu

Secret South Safari

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 April 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

**Kia Ora**

Alweer veel te veel mooie, bijzondere en geweldige momenten gehad om alles over op te schrijven op deze site. Deze track was een supercombinatie met de vorige track omdat het landschap heel anders was. We liepen voornamelijk door berglandschappen wat zorgde voor adembenemende vergezichten!! Allemaal bedankt voor het duimen voor mooi weer. Ga zo door!! Jullie zijn hier goed in!! Uitgezonderd dag twee hebben we echt elke dag stralend weer gehad.

Mooie landschappen waarbij woorden overbodig zijn heb ik vastgelegd op foto. Kijk, geniet, krijg kippenvel en bedenk dat het in het echt nog veel mooier is. De zuiverste lucht die je opsnuift, prachtig gefluit van vogeltjes of gierende wind om je oren op de top van een berg en natuurlijk niet te vergeten de warme zonnestralen die je huid zachtjes raken.

Impressie van de track:

* Vroeg uit de veren: meestal 6.00am; soms vroeger; heel soms iets later.
* Verfrissende duik c.q. wasbeurt in (berg)meertjes
* Sandfleyes zijn niet mijn grootste vrienden. Zij vinden mij wel erg leuk.....
* Kleuterbenen: vol met schrammen/ krassen en blauwe plekken.
* Beginnen met lopen voordat het daglicht NZ bereikt!!
* Warme havermoutpap in de ochtend is het lekkerste ontbijt dat er bestaat (nadat je net uit je warme slaapzak gekropen bent en in de ochtendkou staat wakker te worden)
* Temperaturen van -3 graden tot 30 graden kwamen gerust voor binnen 24 uur.
* Beste manier om bevroren handen te krijgen is, de met ijs bekleedde tent opvouwen.
* Pinguins en zeeleeuwen spotten
* 's Avonds rond kampvuurtje
* Niet alleen natte schoenen maar ook modderschoenen. Glij met een been van de boomstam en zak tot mijn knie in de modder..
* Stijle paden opklimmen of afdalen.
* Deze keer een jonge groep. Veel gelachen.
* The King of the Mountains "Mt. Cook" vele malen kunnen bewonderen dankzij mooi weer.
* Overnachten in Cannibal Bay.
* Hangi (met heerlijk vlees...) in Cannibal Bay.

Cannibal Bay
Waar komt de naam vandaan?
Captain Cook ging van boord om een kijkje te nemen aan land. Nadat hij een tijdje rondgelopen had zag hij tussen de struiken door een maorivolk in rep en roer. Hij zag tot zijn grote schrik dat de Maori's andere mensen aan stukken sneden en opaten!! Toen hij nog eens goed keek zag hij dat het zijn eigen bemanningsleden waren die opgegeten werden als lekkernij....

Liefs Karin

• 23 April 2005 - 14:28

Marrie:

Lieve Karin,
    Fijn om weer wat van jou te horen! Wat een prachtige natuur om stil van te worden en dan te bedenken dat je dit in het echt gezien en ondergaan hebt. Wat wordt de volgende trip?
    Groetjes uit 'zonnig' Dieren

• 23 April 2005 - 15:37

Monique:

Wauw, wauw en nog eens wauw. Mooie dingen maak je mee! Ook erg mooie foto's en dan te bedenken dat het in het echt nog veel mooier is.
    Geniet maar lekker.
    Veel liefs + xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 23 April 2005 - 18:22

Ingrid:

prachtig,overweldigend,
    fantastisch!!! Eigenlijk zijn er geen woorden voor!
    Liefs, mama

• 23 April 2005 - 18:34

Anne-Marie:

Leuk, dat je het zo naar je zin hebt!! Wat zijn nu je volgende plannen?? Moet je niet wat geld gaan verdienen? Of is ie toch rijk. (Snap je hem?)
    Veel liefs van Anne-Marie

• 23 April 2005 - 21:27

Mart:

Hoi die Kaat,
    Je kunt daar je ei wel kwijt.Een en al avontuur en heb je nog voorop gelopen?
    Een echte jacobs doet dat en die weet overal de weg.
    Super gaaf om dit te lezen en te zien.

XXXXXXXXXXXXXXX papa

• 23 April 2005 - 21:49

Karin:

heb er nog een paar foto's bij gezet. Downloaden ging gisteren erg langzaam. Dus nog iets meer om te genieten.

• 24 April 2005 - 01:24

Krista:

Hey Kaat,
    Echt super foto's. Natuurlijk je verhaal al gehoord, maar de foto's maken het toch weer een stukje leuker. Leuk dat we weer even af konden spreken in Christchurch. Volgende keer Australie??
    Liefs van Kris

• 25 April 2005 - 12:02

Annelie:

Hee lief vriendinnetje. Ja inderdaad kippenvel...wat een geweldig land is het toch. Wat een verschil: jij een hele mooie trip van 10 dagen door misschien wel het mooiste gebied op de wereld....en ik heb zaterdag dezelfde wandeling gemaakt als toen met je ouders in Schin op Geul....van iets meer dan een uur.... Maar wel een belangrijke overeenkomst: genieten...! van de vogeltjes, frisse lucht en mooie omgeving ... dikke kus annelie

• 25 April 2005 - 19:56

Herwin:

hoi karin,
    super gave foto's en een mooie website,tja angelique en ik zijn alweer een weekje terug in nederland en hebben een geweldige 8 weken in NZ gehad,we hebben niet zo'n super lange wandelingen gemaakt,tongariro crossing was afgelast wegens slecht weer in de bergen,hebben toen maar een wandeling van een paar uur gedaan,zelf heb ik die wandeling enkele jaren geleden gedaan,dus ik weet hoe gaaf het daar boven is heb nog littekens van het naar beneden springen.geniet nog maar lekker en de groeten aan wayne en yvone als je teminste nog naar te waihti gaat.

ka kite ano,greetings angelique & herwin