West Coast Wilderness - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu West Coast Wilderness - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu

West Coast Wilderness

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 April 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hay!!!

Ben weer terug in stadsleven Queenstown!
Na tien dagen voornamelijk omringd door natuur is het hier een drukte zeg.

Ik heb tien ongelooflijk gave dagen gehad!! Natuurlijk wil ik al het moois uitgebreid vertellen maar dan zouden jullie een vakantiedag (en misschien wel twee) op moeten nemen om dat stuk te lezen. Spaar deze dagen maar voor een andere keer. (23 sept. schiphol!!)Wel geef ik jullie korte impressies zodat je toch een aardig beeld krijgt van mijn tocht.

Uren lopen naar de eerste slaapplaats > Rock Shelter (een overhangende rots waar we onder slapen, koken, eten.) Hele nacht regen en kou. Warme havermoutpap doet het prima na een koude nacht!! Uren wandelen door regen. Vele watervalletjes doemen ineens op tussen de bomen, struiken, rotsen en ongelooflijk veel mos. Een bos waar je elk moment zou verwachten dat elfjes en kabouters tevoorschijn komen. Paadjes zijn glibberig geworden.
Zonneschijn!! Rivercrossings-day > hoe steek je een rivier over? Glibberige stenen, soms sterke stroming waardoor we met meerder mensen tegelijk oversteken elkaar stevig vasthoudend. Soms tot je middel in ijskoud (gletsjer-)water. Over stenen lopen, rivier vele malen doorkruisen, enorme rotswanden langs de rivier.
Hout sprokkelen voor kampvuur. Eten wegstoppen in pannen en zakken om te voorkomen dat we beroofd worden door Possoms. (lijkt op een kat, eet alles)
Een paradijs op aarde bezocht. Op weg naar secret place. Geen afdrukken maken in het zand om plaats geheim te houden > dus voorzichtig van steen naar steen springen totdat we in het bos aangekomen zijn. Lopen door een werkelijk paradijs!! Sprookjesbos; lopen door riviertje met helder en ijskoud stromend water, de ochtendzon schijnt door de bomen en glitterend op het water. We komen aan bij een grot waar we een frisse (9 gr. !!!) duik nemen. Zwemmen door de donkere grot en komen aan de andere kant uit bij een opening waar een waterval naar binnen stroomt. Glowworms geven ons schitterende lichtjes boven ons hoofd.
Short Cut > de gids dacht even een kortere weg te nemen.... recht door jungle banen we ons een weg, lianen blijven achter je rugzak hangen. Prikkelende brandnetelachtige planten raken je benen en armen. Kaat loopt voorop om een enigszins begaanbare weg te zoeken!! Klauterend naar boven van boom naar boom van rots naar rots. Geweldig gaaf is dit!! Na twee uur vinden we een klein stukje vlakke grond waar we even kunnen lunchen. Moeten vervolgens toch weer terugkeren naar rivier omdat we strandden bij een clif. Daar kunnen we echt niet naar beneden. Mijn benen zitten vol krassen en blauwe plekken. Twee dagen lang voelen ze brandend aan door alle brandnetelachtige planten. En nog steeds zeg ik dat dit een ongelooflijk gaaf stuk van de track was. Ik Gek? Misschien wel een beetje ja.
Franz Jozef gletsjer beklommen. Dit is een "warme" gletsjes wat betekent dat de ijsaf-/ en toevoer erg snel gaat. Dagelijks verschuift de gletsjer minimaal 2mtr. Soms wel 6 a 7 mtr. per dag. Het oudste ijs van deze gletsjer is 70jr. Dit is jong voor een gletsjer maar de oorzaak is wederom de "warme" gletsjer.
Ontzettend mooi blauw ijs. Stamvoetend de pinnen in het ijs zettend lopen we over de gletsjer. Heel gaaf!
Traditionele Maori Hangi op het strand. Een kuil graven, vuurtje erin maken en stenen erop zodat deze heet worden. Eten op de hete stenen en gloeiende kolen leggen. Kuil dicht gooien met zand en na twee uur graven we het eten uit en smaakt deze maaltijd werkelijk overheerlijk!!
Kayacken door enorme mooie waterwegen. Rust, stilte mooie natuur om ons heen. Vogels spotten. Vastlopen op zandvlaktes of een boomstam net onder het water.... dat hoort er ook bij. Hihi.

Regendagwandeling van 6 uur door bossen. Erg mooie bossen en weer heel erg veel watervalletjes. Deze wandeling bleef tot op het laatste moment spannend. Of we inderdaad tot onze overnachtingsplaats met Natural Hotpools (!!!) konden komen. De laatste rivier ongeveer 20 min. voor de hut (en hotpools) kon wel eens te hoog geworden zijn door de regenval van deze dag tegen de tijd dat we hem bereikte. Het was inderdaad een woeste rivier, maar niet zo erg dan dat we dachten. Met meerder mensen tegelijk konden we hem dus oversteken!! Nu drijfnat en koud "rennen" naar de hotpools!!! Ongelooflijk wat een natuurwonder!! Heerlijk was dit. De temperatuur was ongeveer 39gr. Je zit echt in een laagje zachte modder waar je je goed mee kunt scrubben. 's Avonds voor het slapen gaan nog even zitten in de hotpools onder de heldere sterrenhemel. Zoveel sterren heb ik echt nog nooit gezien!!!
Natte schoenen lopen heerlijk. Eerlijk waar. Het enige grote nadeel is 's ochtends vroeg je ijskoude sokken en schoenen weer aandoen. Het kippenvel loopt weer over mijn rug bij de gedachte. Brrr... zo koud. Dat is wakker worden hoor. Maar bij de hotpools hadden we hier een geweldig creatieve oplossing voor. (Zie foto)

Rivier naar een wateval beklommen. Enorme rotsen waarbij je elkaar soms een handje moest helpen om omhoog te klauteren. Aangekomen bij waterval er onder gaan staan en KOUD!!!! ijswater!!!! Whaaa... gelukkig scheen de zon en konden we heerlijk drogen op de warme stenen in het zonnetje.


Eerste paar foto's zijn van Nelson en de weg ernaartoe met de boot. Heb daar paar dagen overnacht bij kennissen van Herwin en Angelique.

Nog even een belangrijk verrassings-staartje voordat ik dit bericht beeindig. Komende zondagochtend vertrek ik voor 10 dagen op Secret South Safari!!!! Dezelfde organisatie organiseert deze tocht. Nu hadden ze een probleem met de volgende groep. Deze groep was erg klein en ze hadden nog een meid nodig omdat anders een ander meisje niet mee kon gaan. (Zij mocht niet mee met alleen maar jongens in de groep) De organisatie bood een mooie aanbieding aan: voor de helft van de prijs kan ik mee!! Nog twee mensen van de vorige groep en ik doen nu ook de volgende track. Dit betekent dat ik jullie alweer tien dagen niet kan mailen. Maar aan de ander kant heb je ook tien dagen de tijd om dit mailtje te lezen voordat er weer een nieuwe story op komt te staan. Aangezien dit bericht toch wel erg lang geworden is...

Tot over ongeveer 10 dagen. 20 april kom ik aan in Christchurch.

Liefs en knuffels van Walking-Kaatje

  • 09 April 2005 - 04:39

    Krista:

    Hey Kaat,
    Je hebt echt een paar coole dagen gehad zeg, en dat dan nog een keer 10 dagen.
    Zeker leuk dat we elkaar nog even gezien hebben in Queenstown en in Christchurch gaat dat zeker weer lukken. En voor dat mooie weer, mijn duimen zijn al bijna blauw geduimd, hier in Dunedin is het helaas nog behoorlijk koud. Dus hulp vanuit NL kunnen we zeker gebruiken...
    Heel veel plezier tijdens je volgende track en tot in Christchurch.
    Liefs Kris

  • 09 April 2005 - 06:42

    Mart:

    Hoi die Karin,

    Wat super gaaf om daar helemaal een te zijn met de natuur. Het steeds weer mogen ontdekken wat er nog op deze wereldbol is zonder dat de mens er invloed op heeft gehad.
    En dan naar de volgende tocht, ze hebben je daar natuurlijk nodig om voorop te lopen.
    Veel plezier papa xxxxxxxxxx

  • 09 April 2005 - 06:50

    Ingrid:

    Lief Kaatje! Echt ongelooflijk die verhalen van jou!!! Zo mooi allemaal! En zoals papa al zei: natuurlijk hebben ze jou nodig voor de volgende tocht! Eigenlijk best raar dat je er geen geld voor krijgt, toch?? Veel plezier de komende dagen.
    Liefs, mama

    p.s. volgens mij valt het nog wel mee met de heimwee naar ons!

  • 09 April 2005 - 16:27

    Annelie:

    Hey vriendinnetje aan de andere kant van de wereld! Dat klinkt weer allemaal geweldig wat je hebt meegemaakt....en dan nog eens 10 dagen natuur, afzien en genieten...het valt allemaal niet mee geloof ik. Heb nog een leuk nieuwtje die ik nu mag gaan rondschreeuwen (dus daar leek deze plek me prima geschikt voor)...hier komt ie dan....ik word tante!!! Met andere woorden mijn grote lieve zus is zwanger en gaat in oktober een kindje krijgen (ze was dus al zwanger toen ze in Nieuw Zeeland was...) Zo nu heb ik het eindelijk ook aan jouw mogen vertellen haha. Heel veel plezier op je trip en tot over 10 dagen dan weer doei!! kus Annelie

  • 09 April 2005 - 16:52

    Anton:

    Mooi,mooier, mooist!
    Alleen water van 9 graden, dat zou ik niet overleven.

    Een koukleum

  • 09 April 2005 - 18:24

    Monique En Occo:

    Lieve Kaat,

    Erg mooi!! Wat papa en mama daar zeggen lijkt mij inderdaad niet meer dan logisch!
    Lees jij trouwens mapamolico.waarbenjij.nu wel eens?

  • 10 April 2005 - 06:53

    Linda:

    Ja sorry kaat, ik vond het zo'n boeiend verhaal dat ik er zo snel doorheen aan het lezen was dat ik er echt niet langer van kan maken dan tien minuten. Dat wordt nog 9 dagen en 23 uur en 50 minuten wachten op het volgende. Verder kan ik er maar 1 ding over zeggen....GGGGAAAAAAAAAAAAAFFFF!!!!!!!!!!!!!!!

  • 10 April 2005 - 11:51

    Marrie:

    Hey 'Walking-Kaatje' wat een unieke trip en nu er nog één achteraan. Je hebt de smaak goed te pakken. Straks kunnen ze niet meer zonder jou in NZ!!!
    Groetjes, Marrie

  • 10 April 2005 - 14:24

    Louise:

    Hallo lief,
    Fantastisch jouw verhaal te lezen en de foto's te zien! Prachtig! En zo fantastisch, want voor mij zijn het plaatjes, maar voor jou is het echt! En de plekken waar jij zwemt zijn niet te vergelijken met het zwembad in Den Bosch waar ik donderdag was. Maar dat was ook heel leuk en gezellig. Laatst heb ik je wel heel erg gemist; ik wilde weer eens heel graag wegvluchten en was bijna in de trein naar Maastricht gestapt. En zoals je merkt ben ik niet zo'n held in schrijven wat er hier allemaal gebeurd. Verder begin ik er aan te denken om een buitenlandse stage te organiseren. En als ik dit bij jou zo zie krijg ik echt kriebels hoor! Nou ja, je hoort het nog wel. In gedachte krijg je een hele dikke knuffel. Liefs Louise

  • 10 April 2005 - 19:24

    Sjaak En Det:

    Lieve Karin, inmiddels ben je al weer op weg op je volgende tocht, het is niet bij te houden. Wat een prachtige foto's en natuur(in die volgorde).
    Wij genieten met je mee zonder natte voeten en zwemmen in water van 9 graden.liefs van ons.

  • 11 April 2005 - 13:46

    Noeky:

    Hoi Karin,

    Eindelijk heb ik ook je site eens gezien! Gaaf hoor, alles wat je meemaakt.
    Het grote nieuws heb je inmiddels van An gehoord, dus onze reis van februari was voorlopig even de laatste.
    Nog even over Debby, aangezien je steeds dichter bij haar in de buurt komt. Ze is al op honeymoon geweest en op 16 juni vertrekt ze voor 5 weken naar Nederland (jippie, zie ik haar weer). Maar in die tussentijd heeft ze vast wel tijd voor een paardrijrit in de omgeving. Ik weet nu eindelijk hoe ze woont en het is echt midden tussen hun 5000 schapen!
    Afijn, ben benieuwd of je haar nog op gaat zoeken.
    Reis ze, en veel plezier!
    Groetjes, Noeky

  • 15 April 2005 - 14:46

    Roger:

    Hey Karin,
    wat een ongelooflijke reis ben je aan het maken. Doet me ook weer verlangen naar al die mooie dingen die je tijdens een reis ervaart. Super om je zo te kunnen volgen en geweldige foto's. Geniet ervan en enjoy life. Liefs Roger (uit Weert)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2005

Schoonheid!

08 Oktober 2005

Cash!!!

05 Oktober 2005

Gefinished bij Start....

23 September 2005

Het rondje bijna rond...

11 September 2005

Back from Out(back)
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 29730

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: