Schaapjes!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu Schaapjes!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu

Schaapjes!!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Mei 2005 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo!!

Goh, ik zit hier achter de computer en denk even terug wat ik sinds het laatste bericht alweer allemaal gezien en gedaan heb. En dat is niet de makkelijkste opdracht kan ik je vertellen. Ik heb in die tussentijd stiekem alweer erg veel gezien en meegemaakt.

Heb een week op de boerderij van Debby en William rondgehangen. Heel hard gewerkt natuurlijk...;) Een boerderij met heel, heel veel schapen (Ongeveer 3000 als ik me niet vergis). En een aantal koeien en herten maken ook deel uit van de grote familie.
Dit zijn de grote groepen beesten, maar de drie superlieve (!) werkhonden, twee paarden en het grijze poesje zijn hartverwarmende dieren die de nodige knuffels en aaitjes van Karin gehad hebben!(Ik had het in ieder geval ook nodig...)

Neem jullie even mee op een weekje boerderijleven in Nieuw Zeeland.

Met William, Debby, de honden en ik op de motorbike. Op weg naar de weilanden!! Schapen naar andere paddock brengen. Daar komen de honden van pas!! Ongelooflijk om te zien hoe ze het voor elkaar krijgen om de hele kudde schapen door een poortje te sturen. Omheining zetten. Nooit geweten dat een lange rechte lijn lopen zo moeilijk kan zijn. Zigzaglijn is ook mooi...(?)
Helaas heb ik de eerste dag ook meteen kennis gemaakt met de donkere kant van het leven op een Farm. Een aantal dode schapen gevonden in de weilanden. Schapen zijn blijkbaar erg stressgevoelig en de heftige regenbui van de nacht ervoor zou voor een aantal schapen wel eens fataal geweest kunnen zijn. Ze houden niet van veel regen. En vaak weet je ook niet wat de reden is wanneer je een schaap dood in het weiland vindt.
Herten worden hier in NZ dan wel op boerderijen gehouden maar zijn eigenlijk nog steeds wilde dieren. Soms zien ze de draden niet waar ze nogal eens overheen willen springen en raken er vervolgens in verstrikt. Ja, ook hiervan heb ik een gruwelijk voorbeeld gezien. Een hertje zat met zijn poot totaal verstrikt in de omheining. Het beestje leefde nog, maar zijn poot was zo ernstig verwond dat verder leven geen eerlijke optie was...
Tja, dat is ook een kant van het leventje met dieren.
Rammen selecteren in de schuur, schapen op de vrachtwagen laden, Max de werkhond moet af en toe over de ruggen van de schapen lopen, iedere werkhond heeft een andere taak. Dit wordt afgestemd op soort hond afhankelijk van ras en karakter.

Buitenrit op Black Label. Een geweldig beest wat mij op zijn rug meenam door wilde rivier(Was echt spannend!!) Dwars door bossen en struiken banjeren!
Het tweejarige paard (Wonderpaard) in een paar dagen tijd ontzettend veel nieuwe dingen geleerd. Op de trailer, zadel, bit, dubbele longe, hangen op haar rug, mee naar de rivier. Ongelooflijk makkelijk paard!! (Een jaar geleden had ze nog nooit mensen gezien. Ze is in de heuvels geboren en heeft haar eerste jaar in het wild geleefd.)
Grijs poesje gevonden in de schuur. Eerst was het heel schuchter maar met veel geduld kom je ver, en na een dag had ik het beestje in mijn handen. Voer het scharminkeltje maar goed Deb!

Verder elke avond voor kachel kruipen want dit is de enige warmtebron in het huis.

Heerlijke kumerasoep en pompoensoep gemaakt. (Hebben we kumera's in Nederland? Een zoete aardappel. Echt heel lekker!!)

Na een weekje farming ben ik met Debby de Humpridge-track gaan lopen. Debby haar eerste track en mijn eerste track zonder gids!!! Voorbereidingen en boodschappen dus helemaal zelf doen. Maar op deze track is gebleken dat ik goed opgelet heb want de voorbereidingen waren prima!! Na drie dagen uitstellen i.v.m. het weer, hebben we de geweldig mooie track gelopen!! Op dat moment waren we de enige mensen op de track. Extra gaaf idee!! Wij vrouwen doen dat wel even. Nou ja hoor. We hebben ons er doorheen gebikkeld. 8 uur lopen per dag is nog steeds niet niks. Op deze track heb ik tevens mijn buikspieren extra getraind. Ik heb echt zooooo veel gelachen!! > Buikpijn van het lachen. :)

Een track waarbij we door sprookjesbossen liepen met Old Men Baird bomen, over bergtoppen!! Werkelijk links en rechts van mij liep het naar beneden. Wauw wat voel je je dan rijk!! Door regenwouden gelopen die onbeschrijfelijk mooi waren. Ik raak niet uitgekeken van schoonheid NZ.
's Avonds na het eten meteen het bed induiken omdat we geen vuurtje konden maken in deze hutten. Slaapzak (met de uitvinding van warmwaterbottle) is dan de enige warme plaats. Dat betekende dus al om 19.00u naar bed!!! Hmmmm, heerlijk 12 uur slapen. En dat gaat prima na een dag bikkelen!

Na de track ben ik weer verder naar het noorden gegaan. Zit nu dus in Queenstown. Onderweg nog een boottocht in Milford Sound gedaan. Eindelijk heb ik dolfijnen gezien!!!
Het bekende mooie Milford Sound was eerst heel erg mistig waardoor ik er (weer) niet veel van zag. Maar wat een geluk dat het weer zo snel kan omslaan in NZ waardoor ik later dus heb kunnen genieten van de geweldige fjorden waar we tussendoor voeren. Omdat het die dag vrij veel regende waren er honderden watervallen te zien. Een bezoek aan Milford Sound in de regen is een zegen!

Verdere plannen vertel ik niet want die kunnen elk moment veranderen heb ik als backpacker geleerd. Dus zowel voor jullie als voor mij een verrassing wat in het volgende bericht zal staan.

Heel veel liefs van Karin

  • 15 Mei 2005 - 04:34

    Krista:

    Hey Karin,
    Je hebt weer een supertijd gehad lees ik weer. Ik ben nu in Brisbane, leuke stad. Morgen vlieg ik voor 10 dagen naar Fiji. Ja, bij mij veranderen de plannen dus ook nog steeds, haha!! Wat spontane acties dus maar weer voor leuke dingen kunnen brengen. Jij nog heel veel plezier met de spannende dingen die nog komen gaan.
    Liefs van Krista

  • 15 Mei 2005 - 07:51

    Anton:

    Terwijl schaapjes tellen als kind een methode was om in slaap te vallen.
    Mooi he, dat buitenleven? De hoofdrol spelen in je eigen film, kan het mooier?
    Gr/geniet!
    Anton

  • 15 Mei 2005 - 08:04

    Ingrid:

    Lieve Kaatje!
    Wat een avonturen!Mooi om te lezen dat naast de grootsheid van de prachtige natuur zo'n klein grijs scharminkelig poesje zo lief en mooi kan zijn! Is jou wel toevertrouwd om dat een beetje warmte te geven.(letterlijk en figuurlijk).Fijne reis verder. Liefs, mama

  • 15 Mei 2005 - 08:15

    Mart:

    Lieve Karin,

    Dat boeren leven doet je wel goed. De leuke en minder leuke kanten die ken je er zelf ook al van.
    Maar dat hoor er nu eenmaal bij. Gaaf om te horen hoe je met die dieren omgaat, ik zie het helemaal voor me.
    Van die track's daar krijg je volgens mij niet genoeg van. Het mooie van de natuur en helemaal een er mee zijn dat is het.

    Nog heel veel avontuur plezier van:

    Papa xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Mei 2005 - 08:15

    Marrie:

    Met zo'n verhaal zou je gelijk het vliegtuig nemen naar NZ, mooi en ruig, lief en hard te gelijk! Wat een belevenis.
    Liefs, Marrie

  • 15 Mei 2005 - 11:35

    Beppie:

    Hoi Karin
    Jouw verhalen blijven leuk en spannend. Het is 1 groot avontuur. Ik zie jou helemaal voor me als boerin op de boerderij...Lekker tussen de dieren!!
    Kom je na al die leuke ervaringen nog wel terug naar Nederland???
    Veel plezier nog..
    Groetjes Beppie

  • 16 Mei 2005 - 08:11

    Ingrid:

    na het zien van de foto's:
    De natuur is daar echt geweldig en wat zijn dieren toch lief hé!
    Liefs, mama

  • 16 Mei 2005 - 15:54

    Rentia:

    Ha Karin,
    Wat weer een geweldig verhaal!Wat jij allemaal doet zeg, dat is met recht wat ze noemen girl power!!Op naar je volgende avontuur, wij blijven volgen.Groetjes.

  • 19 Mei 2005 - 16:29

    Herwin:

    kia-ora Karin,
    ik heb weer genoten van je verhaal,ik zie dat jouw het kiwi leven wel bevalt(korte broek in de sneeuw)super toch,we zijn nu een maand terug in nederland en ik krijg na het lezen van jouw verhaal gelijk weer heimwee,geniet er nog van en (tja,mensen het is daar echt heel mooi)

    greetings Herwin

  • 22 Mei 2005 - 02:30

    Jeroen:

    he kaatje,

    was vast heerlijk een beetje met de beestjes knuffelen.

    Ik moet het vooral doen met muggen. Waarbij ik hun lieve intenties zeer betwijfel.

  • 24 Mei 2005 - 10:10

    Debby:

    Hallo lekker mens,
    toch maar eens even die website van je bezocht...kijken wat je allemaal uitspookt en waarrempel het komt me allemaal zo bekent voor!! je bent alleen je mensen vergeten te vertellen, dat onder de trek ik van je een chocolade boom(blad) moest proeven en deze simpele boerin dat natuurlijk gelijk deed in haar mond propte en na 3 seconden er achter kwam dat het een peperboom was........leuke grappen hoor!
    Nou, ik mis je nog steeds hier hoor...kom maar weer terug! Ik mis mijn appeltaart!
    kus Debby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2005

Schoonheid!

08 Oktober 2005

Cash!!!

05 Oktober 2005

Gefinished bij Start....

23 September 2005

Het rondje bijna rond...

11 September 2005

Back from Out(back)
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 29725

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: