Ervaringen op een Farm - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu Ervaringen op een Farm - Reisverslag uit Omarama, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu

Ervaringen op een Farm

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

30 Mei 2005 | Nieuw Zeeland, Omarama

Nou, ik heb weer wat nieuwe ervaringen opgedaan!
Na een paar dagen in Queenstown doorgebracht te hebben (waaronder ik de Mount Summit van 1748 m. beklommen heb. Was een behoorlijke klim maar dubbel en dik waard want ik had een geweldig uitzicht!!) vertrok ik naar een farm even buiten de stad. 12000 ha. In de mountains. Bij aankomst bij het huis, of eerder een hutje genoemd, werd ik verwelkomd door 5 puppy Jack Russels van ongeveer 5 wk. oud. Bij binnenkomst in hutje werd ik verwelkomd door een geur van rottende muis en de stoelen en banken werden gedrappeerd met vachten van possums, schapen, lammetjes en herten. Ik was hier aangekomen bij een echte jager!
’s Avonds werd gekookt op het haardvuur. De wc en douche waren in de open lucht. “Toilet en shower with a nice view”. Klein schotje achter de wc zorgde nog voor een beetje privacy. Maar bij het plaatsten van dat schotje hadden ze waarschijnlijk niet gerekend op lange Dutchy’s. Verder in het kort even wat ervaringen die ik daar heb opgedaan:
- Gevilde ree hangt ondersteboven. Na geschoten laten ze hem vier dagen hangen. Wordt het vlees mals van. Later heb ik geholpen de stukken vlees in te pakken.
- Ontzettend nieuwsgierige struisvogel die erg dichtbij komt. Grote ogen!!!
- Reeen in een andere paddock drijven met de motorbike.
- Te paard de koeien naar een andere paddock drijven. In de mountains!!! Is geen makkie kan ik je vertellen. Daarbij had ik ook nog eens een gefrustreerde farmer erbij die zijn frustraties op de paarden en koeien afsloeg. Deze klus duurde de hele dag van 9.00-17.00u. (Zonder eten en drinken). Later vertelde hij me dat hij het paard, waar ik die dag op gereden had, zou afschieten en opvoeren aan de honden. “Als een paard niet wil werken kan ik hem niet gebruiken.” ........
Om een lang verhaal kort te maken heb ik weer een heleboel ervaringen opgedaan op deze farm. Jammer dat ik me er niet thuis voelde. De farmer was een rare vogel (struisvogel??). Na de dag koeien drijven had ik het er ook helemaal gehad. Ben diezelfde avond teruggegaan naar Queenstown.

Slaapzaal in hostel in Queenstown:
“Ik steek mijn hoofd uit mijn bed en zie dat onder mij in het stapelbed een meid ligt te slapen met een enorme hond in haar bed!!! Een witte bulldog achtige hond. En die hond ligt echt enorm te snurken!! Ik vind dit maar lastig. Kan er niet van slapen.”
Dit was een droom.
Schijnbaar heb ik die nacht toch nog wel geslapen. Die snurkende hond was dus in werkelijkheid een snurkende meid. Tja, moest die ochtend erg om mijzelf lachen dat ik deze droom gehad heb.

Na een tip van een backpacker die ik in Queenstown weer tegenkwam (na hem in Seacliff ontmoet) zit ik nu in een geweldig hostel. Een huis wat me totaal niet het gevoel geeft van een hostel. Hier voel ik me wel op mijn gemak!! Een heerlijk rustige sfeer. Een uitzicht waar ik uren van kan genieten!!! Een schots ingericht huis. Kacheltje aan, klassieke muziek op, ontzettend aardige eigenaar die ons gerust meeneemt naar een schaapscheerdersshow. Een huis waar een appeltaart in thuishoort. Die ga ik dadelijk dan ook bakken!! (En een vers brood!!)
Gisterennacht heeft het gesneeuwd. De toppen van de bergen zijn witbedekt met een flink pak sneeuw. De sneeuw rond het huis smelt langzaam weg. Buiten is het heerlijk winterfris met een mooie winterzon.
Ik vermaak me hier de komende dagen nog prima!

Helaas kan ik nu geen foto’s plaatsen. Dat hebben jullie nog tegoed.
Bij het vorige bericht heb ik later nog foto’s bijgezet.

***Liefs Kaat***

  • 30 Mei 2005 - 05:39

    Marrie:

    Hoi Karin,
    Fijn dat je weer een plekje gevonden hebt waar je je prettig voelt. Wat een 'enge' farmer laat die maar links liggen, helaas kunnen de dieren op zijn farm dat niet!
    Groetjes, Marrie

  • 30 Mei 2005 - 07:22

    Ingrid:

    Wat is de wereld toch mooi, maar wat lopen er een vreemde 'vogels' rond!Fijn dat je nu zo'n knus plekje hebt waar je lekker kunt ontspannen na alle avonturen.
    Liefs, mama

  • 30 Mei 2005 - 14:51

    Anne-Marie:

    Goh, wat beleef jij veel in zo'n korte tijd. Hoe wil je ooit weer met plezier in Nederland blijven??( Daar hoef je nu ook niet over na te denken!) Geniet verder van deze kostbare tijd! veel liefs Anne-Marie

  • 30 Mei 2005 - 18:31

    Monique & Occo:

    Lieve lieve Kaatje,
    Plezier in Nederland (zie berichtje anne-marie) gaat toch wel lukken?! Dan heb je ons namelijk weer!
    Verder zijn we op sommige stukjes in dit verhaal weer jaloers, andere niet (de rare struisvogel), maar gelukkig ben je daar snel weg gegaan.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Mei 2005 - 19:21

    Beppie:

    Hey Karin
    Wederom een leuk verhaal...
    Die dieren blijven toch in trek he! Dat verhaal van "die appeltaart" deed me meteen een beetje denken aan de sfeer bij jullie thuis..Vandaar dat je het wel naar je zin hebt!
    Geniet er nog van........
    Beppie

  • 30 Mei 2005 - 20:24

    Mart:

    Er zijn toch mensen die geen respekt hebben voor al wat leeft. Ik denk dat jij hem wel hebt laten voelen dat je er niet mee eens bent hoe hij doet.
    Ik vind het knap dat je kiest voor wat je gevoel aan geeft.
    Liefs papa

  • 05 Juni 2005 - 17:15

    Sjaak En Det:

    Lieve Karin,
    het blijft geweldig om te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt. Wij hebben het toch niet helemaal goed aangepakt vroeger!
    Het is prachtig om te lezen wat je allemaal meemaakt en hoe je het aanpakt.
    Tot de volgende keer, liefs van Sjaak&Det.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Omarama

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2005

Schoonheid!

08 Oktober 2005

Cash!!!

05 Oktober 2005

Gefinished bij Start....

23 September 2005

Het rondje bijna rond...

11 September 2005

Back from Out(back)
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 29727

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: