Laatste verhaal over zuidereiland....:( - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu Laatste verhaal over zuidereiland....:( - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Karin Jacobs - WaarBenJij.nu

Laatste verhaal over zuidereiland....:(

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Juni 2005 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey lieverds!

Tja, vandaag heb ik dan (met enigszins raar gevoel in mijn maag) het zuidereiland verlaten. Hier heb ik dan toch weken rondgelopen (heel veel gelopen!!) en een hele speciale tijd gehad.
Gelukkig heb ik nog ruim twee weken op het noordereiland. En gelukkig staat in ruim twee weken een groot cadeau op mij te wachten op Sydney Airport!!!:)

Tja, ik kan niet stil blijven zitten en heb alweer ontzettend mooie dingen meegemaakt!!

Ik heb namelijk met DOLFIJNEN gezwommen!!! Een ongelooflijk bijzondere ervaring! In Kaikoura, midden op zee in een warm wetsuite (in water van 12 gr. is dat wel fijn) heb ik gezwommen tussen een groep van wel 300 dolfijnen. Het eerste moment dat ik me in het water liet glijden en door mijn duikbril onder water keek sloeg mijn hart een slag over. Direct vele dolfijnen om me heen en zooooo dichtbij!! Dat had ik toch even niet verwacht. Dat ze echt zoooooo dichtbij komen (5 cm). Ze raken je net niet. Daarbij zijn ze heel erg nieuwsgierig en vinden ze het leuk om met je te spelen. Rondjes draaien, duiken, sprongen, onder mij door, vlak voor mijn gezicht en net op het laatste moment wegdraaien, met hun ogen echt naar mij kijken. Dit spelletje speelde ik natuurlijk met hen mee (alleen mijn sprongen kwamen niet zo goed uit...kwam vast door de snorkel waardoor ik niet zo gestroomlijnd was)

Tijdens de rit op de boot (naar de groep dolfijnen toe) heb ik ook vele albatrossen gezien. Enorme vogels met een spanwijdte van 2-3 meter. Ik heb wel een beetje om ze moeten lachen want ze "stijgen" heel grappig en toch ook klungelig op. Met hun grote poten onhandig lopend (flapperend) over het water krijgen ze na meters genoeg wind onder de vleugels om op te stijgen. (Foto's van hen heb ik overgelaten aan de professionele fotografen. Moeilijk om op wiebelende boot een foto van flapperende vogel te maken)

In mooi dorpje Kaikoura heb ik een geweldige wandeling gemaakt langs de kustlijn. Krijtrotsen zorgde voor geweldige plaatjes!!! Onderweg kwam ik ontzettend veel zeehonden tegen. Gelukkig liep ik deze tocht niet alleen maar samen met een andere jongen en konden we beide opletten waar een zeehond lag. Ik ben dus echt bijna op een 200 kilo beest gaan staan.... Je kan het haast niet geloven maar ze lagen echt overal verstopt. En vaak lijkt zo'n beest gewoon een boomstronk op het strand. Of ligt er ineens eentje in een struik verstopt. Beetje oppassen was het dus wel want die beesten hebben grote tanden en vinden het niet leuk als je op ze staat. Ze kunnen ook erg snel zijn (kruipen nog wel!!) Verder kun je er ongelooflijk dichtbij komen en doen ze niets. Dat was tijdens deze wandeling vaak ook noodzakelijk. De regel "loop nooit tussen de zeehond en de zee. Dit is zijn vluchtroute." Hebben we 1 keer moeten doorbreken. Noodzakelijkerwijs omdat meneer zeehond tegen de krijtrotswand lag en wij een rots van 3 meter breed hadden om hem te passeren (tussen hem en zee). Vond hij niet leuk en liet dat horen en zien. Grote gele tanden joh!! Haha, ik hoor al stemmetjes "pas je wel op?" Ja hoor, ik kan ook hard rennen!
Superwandeling!!!Superervaring!!!

Tijdens het proeven van de wijn op een wijnmakerij in Kaikoura was ik aan het genieten van prachtig uitzicht over zee. Beetje door de verrekijker aan het turen, zie ik ineens een waterfontijn uit de zee omhoogspuiten....dat is, dat is.... en ja hoor een tijdje later komt er een enorme walvisstaart elegant uit het water en zakt langzaam in de mooie oceaan!! Dit kreeg ik als cadeautje van Nieuw Zeeland natuur zonder op een overvolle touristenboot klaar te staan met fototoestel.

Na Kaikoura ben ik naar topje zuidereiland gegaan en heb twee volle dagen in Queen Charlotte Sounds gelopen! Een ontzettend mooi gebied met weer adembenemende uitzichten. En de weergoden zijn nog steeds goed gezind met mij en ik had geweldig zonnig weer (Vandaag, dag erna: regen. Maakt niet uit voor mij. boekje lezen en uitrusten van afgelopen twee dagen 51 km. lopen)

  • 12 Juni 2005 - 09:07

    Ingrid:

    Lieve Kaatje!
    Ik blijf me verbazen over de vele, vele bijzondere dingen die je allemaal meemaakt/doet! Zoiets komt toch alleen in boeken voor? Veel plezier nog!
    Dikke knuffel, mama

  • 12 Juni 2005 - 09:11

    Mart:

    Hoi die lieve Karin,

    Dit lijkt me gaaf om met al die dolfijnen te zwemmen. Ik zou dit zelf ook wel eens willen doen.
    Als je de verhalen leest over die dieren dan krijg je echt kippenvel.
    Het leuken van elk verhaal is, dat er steeds weer dieren in voor komen.
    Dit is ook iets wat je erg aantrekt en waar je heel veel warmte van krijgt. Ik vind het heel knap hoe jij alles daar doet.

    Liefs papa

  • 12 Juni 2005 - 14:45

    Marrie:

    Hoi Karin,
    Wat een ervaring...zwemmen met dolfijnen... en ook nog een walvis zien! Als ik jou verhaal lees moet ik ook weer denken aan de Galapagos eilanden, waar we ook tussen tussen de zeehonden wandelden. Een ervaring om nooit te vergeten! Veel 'wandel'plezier nog.
    groetjes, marrie

  • 12 Juni 2005 - 14:48

    Marlon:

    eey karin!
    Ik kan je ervaring een beetje delen omdat ik ook gezwommen heb tussen de zeehonden. Toch lijkt het me heel gaaf om nog een keertje met dolfijnen te zwemmen!
    En owja, geef je het grote cadeau op Sydney Airport een dikke kus van me? :P
    kusje Marlon

  • 12 Juni 2005 - 19:51

    Anton:

    dag Karin, leuk te lezen dat je zo geniet, daar geniet ik dan weer van.Tsja, zwemmen met dolfijnen op 5cm afstand, wat moet ik daar nu nog over zeggen. Pas op met mannetjes zeehonden, zelfs de lokale gidsen waarschuwden daar al voor tijdens onze eerdere vakantie. Geniet ze,
    Gr, Anton

  • 13 Juni 2005 - 02:22

    Krista:

    Geweldige dingen heb je weer meegemaakt. De dolfijnen zijn echt geweldig, he!! Nog veel plezier op het noordereiland en dan op naar het cadeau in het volgende land waar weer allemaal nieuwe en andere avonturen op je staan te wachten.
    liefs van krista

  • 13 Juni 2005 - 15:23

    Louise:

    Hallo lieve lieve Karin,
    Wat gaat de tijd toch snel! Ik kan het bijna niet geloven dat jij echt al weer naar Australie gaat en ik kon het ook niet geloven dat alles bij mij ook al weer een jaar geleden is. Mijn zomervakantie nadert en ik heb allemaal leuke plannen en Nijmegen is als altijd gezellig. Het gaat best goed :) Maar ik mis jou wel! En meisje wat zul jij genieten van al die bijzondere dingen! En ik hoop ook dat jij en je Roentje elkaar weer lekker herontdekken. Het allerbeste voor de komende tijd! Dikke kus, Louise

  • 15 Juni 2005 - 13:28

    Beppie:

    Ha kaatje
    Jij houdt het spannend zeg!! Iedere keer weer een ander avontuur.
    Geniet er nog van.
    Als je terug bent in je hometown dan kom je maar een keer wat drinken.......want wat zal jij veel te vertellen hebben!!
    Geniet ze..
    Beppie

  • 22 Juni 2005 - 22:23

    Annelie:

    Hee lieve Karin zo heel ver weg.....wat een geweldige dingen maak je toch mee....de ene keer zit ik met mijn mond open te lezen....de andere keer krijg ik kippenvel en vandaag een gevoel van herkenning wat je over de dolfijnen schrijft! Wat is dat een bijzonder gevoel.....dat ze je zo recht aankijken he...zullen ze meer weten als wij? Ook dat Jeroen en Australie zo in het vooruitzicht liggen lijkt me een heerlijk gevoel.Kus Annelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2005

Schoonheid!

08 Oktober 2005

Cash!!!

05 Oktober 2005

Gefinished bij Start....

23 September 2005

Het rondje bijna rond...

11 September 2005

Back from Out(back)
Karin
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 29731

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: